backupstorage.pl

Blog tematyczny o prawie, ekonomii, wiedzy, gospodarce i rozwoju osobistym.

Ekonomia

Faktoring a ekspansja na nowe rynki – finansowanie międzynarodowej działalności

Faktoring a ekspansja na nowe rynki – finansowanie międzynarodowej działalności

Możliwości ekspansji na zagraniczne rynki dla polskich przedsiębiorstw jeszcze nigdy nie były tak duże. Aby jednak szanse na powodzenie na arenie międzynarodowej były wysokie, firma powinna reprezentować odpowiedni poziom. Kluczowe znaczenie ma oczywiście jakość usług lub produktów, poziom obsługi kontrahentów oraz skuteczna strategia marketingowa.

Nawet wszystkie te czynniki nie zagwarantują sukcesu, jeśli przedsiębiorstwo zaniedba kwestie dopasowania cen i terminów płatności do oczekiwań kontrahentów. Jak pogodzić je z pewnością co do utrzymania płynności finansowej w każdej sytuacji? Możliwości jest kilka, ale w wielu przypadkach najskuteczniejszą okazuje się skorzystanie z usług faktoringowych. W nowym artykule szczegółowo omawiamy to ważne zagadnienie.

Na czym polega faktoring?

Faktoring to narzędzie umożliwiające przedsiębiorstwom sprawną optymalizację zarządzania płynnością finansową i wierzytelnościami. Działa na zasadzie wykupu nieprzeterminowanych wierzytelności, pozwalając firmie uzyskać środki natychmiast po wystawieniu faktury (więcej na https://pragmago.pl/).

Procedura faktoringu składa się z kilku etapów:

  1. przedsiębiorstwo (faktorant) wystawia fakturę za dostarczone towary lub wykonane usługi;

  2. faktor, czyli instytucja finansowa, nabywa tę wierzytelność od przedsiębiorstwa, zapewniając mu natychmiastowy dostęp do środków pieniężnych w zamian za prowizję obliczaną jako procent wartości faktury;

  3. kontrahent faktoranta spłaca wierzytelność faktorowi.

W ramach usługi faktoringowych, faktor nie tylko wykupuje wierzytelności, ale też przejmuje na siebie ryzyko niewypłacalności kontrahenta. Często oferuje też dodatkowe usługi – np. ubezpieczenie czy weryfikację rzetelności danego partnera biznesowego.

Faktoring a ekspansja na nowe rynki

Faktoring może okazać się ważnym narzędziem dla firm prowadzących ekspansję na rynki zagraniczne. Doskonale sprawdza się jako wsparcie działalności w skali globalnej, umożliwiając skuteczne zarządzanie finansami i minimalizację ryzyka związanego z transakcjami międzynarodowymi. Przy wejściu na rynek zagraniczny firmy często mają muszą zaoferować wydłużone terminy płatności. Faktoring umożliwia szybki dostęp do środków finansowych po wystawieniu faktury za dostarczone towary lub świadczone usługi. Przedsiębiorca może więc dopasować się do oczekiwań danego rynku bez obaw o utratę płynności finansowej.

Jakie korzyści daje faktoring?

Faktoring oferuje wiele zalet, wśród których najważniejszy jest na pewno szybki dostęp do środków finansowych od razu po wystawieniu faktury. Kolejny atut to zabezpieczenie przed ryzykiem niewypłacalności kontrahentów. W ramach tej usługi faktoringowej, firma faktoringowa przejmuje ryzyko braku płatności od kontrahentów, co stanowi istotne wsparcie dla przedsiębiorstw działających na nieznanych sobie jeszcze rynkach. Umożliwia więc skupienie się na rozwoju i ekspansji, bez obaw o potencjalne trudności związane z terminowym uregulowaniem należności.

Faktoring może znacznie poszerzyć możliwości ekspansji na nowe rynki – zwłaszcza te wymagające elastyczności w dostosowaniu terminów płatności do lokalnych realiów. Minimalizując ryzyko związanego utraty płynności finansowej, staje się ważnym narzędziem dla firm planujących rozpoczęcie działalności na arenie międzynarodowej.

Materiał zewnętrzny

Udostępnij

O autorze

Witaj na stronie backupstorage. Nasza redakcja to zespół pasjonatów wiedzy, nauki i rozwoju osobistego. Dzięki naszym artykułom dowiesz się, czego warto się uczyć, jak robić to efektywnie i zyskasz niezbędne informacje odnośnie ekonomii i gospodarki. Zostań z nami na dłużej!